2

5

צרו קשר

1

Asset 1.png
24c4c1_d28d7aa21caf475b91e006149f969f2f_

עוצב ונבנה ע"י kukushka

© 2018 כל הזכויות שמורות למרכז לחינוך סייבר

מטרתנו היא קידום תחומי הטכנולוגיה בקרב נערות, במטרה להשיג שוויון מגדרי בתעשייה ובאקדמיה. אנו שואפות להגיע לכל תלמידה ולאפשר פתיחת דלתות ובחירה חופשית, שאינה מונעת מסטיגמות, אלא מחוויה חיוביות ודוגמה אישית

״

״

החזון שלנו

מהממ"ט יצא לדרך בשנת 2014 ומובל כיום בהתנדבות חמש נשים: ד"ר מיכל חורב, יעל שטוירמן, לירן שלאק, הדס רחמים ונועה ירחי, שלומדות ועוסקות בתחומי מדעי המחשב וההנדסה, באקדמיה ובתעשייה.

בשנת 2016 חברו מקימות מהממ"ט למרכז לחינוך סייבר של קרן רש"י, במטרה להוביל את הפרויקט בכוחות משותפים ולהגיע, במגוון ערוצים, לתלמידות נוספות, בדגש על תלמידות מאזורי הפריפריה הגאוגרפית והחברתית. מנהלת הפרויקט מטעם המרכז לחינוך סייבר של קרן רש"י היא כרמית שפי.

קהילת המתנדבות שלנו מונה כיום כ-400 נשים  טכנולוגיות אשר מנחות את סדנת מהממ"ט- האפליקציה הראשונה שלי, במהלכה מתנסות התלמידות בפיתוח אפליקציה באנדרואיד. הסדנה היא חד-פעמית, בת 3 שעות, ומתקיימת בבית הספר שלהן, או באחת מחברות ההייטק המובילות, שמארחות את הסדנה. 

 

 

על בסיס ההבנה של הגורמים הללו הוקם המיזם, אשר בא להעניק לתלמידות חוויה טכנולוגית ראשונית חיובית ומעצימה והיכרות מלהיבה עם עולם התכנות, כדי לעודד אותן להמשיך למגמה מדעית-טכנולוגית בביה"ס התיכון. בוגרות הסדנה מוזמנות להצטרף ל- Cyber Girlz קהילת נערות המתעניינות בטכנולוגיה, מחשבים וסייבר .

פרויקט מהממ"ט חושף בפניהן תחומי לימוד חדשים, מחזק את אלו שבחרו להתקדם במסלולים הטכנולוגיים ופועל להגדלת אחוז הנערות שבוחרות בלימודי מדעי המחשב והנדסת תוכנה, ובכלל בתחום הטכנולוגיה.

שינוי חברתי בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית

כמחצית מסדנאות מהממ"ט נערכות עבור נערות מבתי ספר בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. אנו שמות דגש מיוחד על יצירת הזדמנויות ייחודיות לתלמידות שמגיעות מקצוות הארץ, כדי לפתוח גם עבורן צוהר לעולמות המרתקים של המחשבים, המדעים והטכנולוגיה. בשנים האחרונות השתתפו בסדנאות שלנו נערות מאילת, נתיבות, מעלות, עפולה, אשקלון, קרית מלאכי, עמק המעיינות ועוד ישובים רבים אחרים.

הצוותים החינוכיים מעידים על הצלחתנו

הנתונים מראים כי נערות (בניגוד לנערים) ממעטות לבחור במסלולים טכנולוגיים משלל סיבות:

העדרן של חוויות טכנולוגיות חיוביות בפעילויות חינוכיות פורמליות ובלתי פורמליות. 

תפיסה שלילית של החברה לגבי נשים שבוחרות בעולמות הטכנולוגיה.

מחסור במודלים של נשים מצליחות ומוכרות בתחום, איתן יוכלו להזדהות 

תחושות של חוסר בטחון עצמי וחוסר אמונה ביכולתן להתקדם ולהצליח (שיכולה לנבוע משלושת הגורמים לעיל)